ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1869
27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018
149 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
(ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ)
Όλα ξεκίνησαν το 1857 όταν το νεοσύστατο τότε Ελληνικό Κράτος δημοπράτησε την κατασκευή του πρώτου Σιδηροδρόμου μήκους 8 χιλιομέτρων.
Που προοριζόταν να συνδέσει την Αθήνα με το επίνειο της, τον Πειραιά.
Δώδεκα χρόνια αργότερα στις 27 Φεβρουαρίου του 1869, γίνονται τα εγκαίνια της Γραμμής.
Η διαδρομή ήταν από το Θησείο στον Πειραιά και διαρκούσε 19 λεπτά.
Ο συρμός αποτελείτο από 6 βαγόνια που κινούσε ατμομηχανή.
Το 1889 κατασκευάζεται η σήραγγα που ενώνει τον σταθμό του Θησείου με την Ομόνοια και δημιουργούνται οι σταθμοί Μοναστηράκι και Ομόνοια.
Το 1904 ο ατμοκίνητος Σιδηρόδρομος ηλεκτροκινείται.
Το 1926 επεκτείνεται η γραμμή από την Ομόνοια μέχρι την Αττικής.
Το 1957 ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος επεκτείνεται μέχρι την Κηφισιά.
149 ΧΡΟΝΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού της Αθήνας και του Πειραιά.
Οι συνταξιούχοι των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων για να τιμήσουν την ιστορία της Εταιρίας στην οποία εργάστηκαν για 35 και 40 χρόνια, αλλά και όσους εργάστηκαν σ' αυτή πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες, όπως πόλεμοι, δικτατορίες, απολύσεις, εξορίες, εκτελέσεις, μισθούς πείνας κ.α., δημιούργησαν και λειτουργούν στον Σταθμό του Πειραιά το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ.
Στους εκθεσιακούς χώρους του Υπογείου, Ισογείου, Ημιώροφου, 1ου και 2ου Ορόφου θα ανακαλύψετε όλη την ιστορία των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, των Τραμ Παραλίας, Περάματος, των Πράσινων Λεωφορείων αλλά και την ιστορία του Συνδικαλιστικού Κινήματος του χώρου από το 1920 έως τις 20 Απριλίου 1967.
Το Μουσείο είναι ανοιχτό κάθε μέρα τα Σάββατα και τις Κυριακές από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 14:00 το μεσημέρι.
Με ελεύθερη είσοδο.
Πειραιάς 27 Φεβρουαρίου 2018
Η Διοίκηση